Kormos Ferenc
Az ízig-vérig magyar fejlesztésű újítás atyja szerint ennek perspektíváit sokan nem értik még, de az irány egyértelmű: a webterek segítenek a költséghatékonyságban, a termékek fogyasztókhoz való eljuttatásában azáltal, hogy a valóságos térből a sokkal olcsóbb virtuális térbe költöztetik a cégek irodájukat, szolgáltatásukat, termékeik bemutatását, konferenciáikat -megspórolva ezzel sok esetben a bemutatótermek, irodák fenntartásának költségeit, vagy akár a cég mérnökeinek utaztatását. Kevesebb idő, kevesebb pénz. Ez a két tényező olyan létjogosultságot ad a webterek elterjedésének, amely visszafordíthatatlan folyamatot eredményez a gazdaságban.
De nézzük sorban a professzor összefoglalását. A virtuális terek első pontjaként az Office-t jelöli meg. Azt a virtuális hivatalt, ahol az ügyfél találkozhat az ügyintézővel, cégen belül pedig az egyes ágazatok összekapcsolásával a virtuális térben ugyanolyan „érdemben” tudnak találkozni, konzultálni, megvitatni, mintha a felek valóságosan találkoztak volna. Ha ehhez hozzávesszük a mostani pandémiás világhelyzetet, azt látjuk, hogy a cégek, önkormányzatok most is keresik azokat a lehetőségeket, ahol érdemi ügyintézésre kerülhet sor fizikai kontaktus felvétele nélkül, ebben az esetben főleg az ismert egészségügyi okok miatt. De az ügyfélszolgálatok, hivatalok mellett lehetnek ezek a webterek oktatási intézmények is, amelyek diákokat hívnak be az osztályterembe, akár távolról, más országokból is.
A második és harmadik pillére ennek a világnak a prezentáció és a kollaboráció. Például előfordulhat, hogy egy fejlesztéssel foglalkozó mérnöki csapat tagjai, akik egyébként fizikailag más helyen, esetleg 1000 kilométerekre tartózkodnak egymástól, egy virtuális irodában találkozni tudnak, fejlesztéseiket, akár 3D-ben is prezentálhatják, megvitathatják. Mindezt utazási költségek és felesleges időveszteség nélkül, akár a saját dolgozószobájukból.
Végül az új technológia utolsó eleme a virtuális valóság, amelyre sok definíció született s amelynek hozzávetőleges lényege, hogy a virtuális valóságban megjelenő tárgyaknak természetesnek kell tűnniük. A mai technológia már képes arra, hogy a 3 dimenzióban beszkennelt tárgyak valósághű, körbejárható modellek legyenek, akár egy divatos ruháról, vagy éppen egy vadonatúj autócsodáról beszélünk. Ezt a látogató a kezében lévő egér segítségével ugyanúgy körül tudja járni, meg tudja szemlélni, ahogyan a bemutatóteremben. A technika felhasználási területe pedig szinte korlátlan. Teljesen mindegy hogy a virtuális kiállítótérben képzőművészeti alkotások, divatos egyedileg tervezett ruhák, vagy éppen speciális alkatrészek vannak. A technológia ma már olyan élethű modelleket „gyárt” melyek a megszólalásig visszaadják az eredetileg speciálisan beszkennelt tárgy képét.
És hogy ez hogyan érinti a vállalkozásokat?
Az említett példák mind csak ízelítőként szolgált a webterek világának számtalan lehetőségéből. A webterek arra is megoldást nyújtanak, hogy a vállalkozások az interneten itt-ott, számtalan helyen fellelhető információikat egyetlen térbe költöztessék, ahol úgynevezett bemutatótáblákon a térben közlekedve valamennyi információ fellelhető a vállalkozásról. Ezek a bemutatótermek természetesen a legegyszerűbb szöveges információktól a multimédiás tartalmakig, vagy akár az előbb említett 3D-ben megjelenített tárgyakig bármit képesek közölni a nagyközönséggel. És persze nem utolsósorban: bárhonnan a világból meghívhatunk érdeklődőket virtuális webterünkbe, hogy megismerjék termékeinket, szolgáltatásainkat. Ezáltal vállalkozásunk olyan izgalmas és innovatív térbe kerül, amely méltán fog számot tartani érdeklődésre. És ha valaki még ezek után sem látja át a technológia jelentőségét, nos, ez természetes.
Cím: 5000 Szolnok, Szapáry út 19.
Telefonszám: 06 20 257 8797
E-mail: info@szolnokikoktel.hu
Minden jog fenntartva © 2020 KOKTÉL Magazin Szerkesztőség